PERSIL 65, Rhythmus 65

This bright green Flexi-disc was distributed to retail sellers and independent shops that sold  the new Persil 65 washing powder. By answering  three questions about the information heard on the record, these tradespeople could win two cars, a motor scooter or “31thousand other lovely gifts”. The first prize was a trip around the world.opel-record-1500

Just like the sound of 1968 of  GASAG and the Silk-Weavers of Krefeld sounded more like 1960, the uncredited group that recorded PERSIL`s Rhythm 65 sounded much more like 1955.Persil-2-Detail

Well, swinging 1955 at least…

(Update 07/02/2009: Thanks Stefan for these nice high-resolution scans of the sleeves that I was missing! Double-click on them and they will get much bigger.)

PERSIL 65, Rhythmus 65

Gewinnen Sie eine Weltreise mit Persil

Advertisements

7 Comments on “PERSIL 65, Rhythmus 65”

  1. martinf says:

    Habe grade einen Haufen Flexis digitalisiert und die wollte ich auch in den nächsten Wochen posten. Allerdings glaube ich nicht, dass sie an Kunden verteilt wurde, sondern nur an Händler, damit die sich verstärkt um den Absatz des Waschmittels kümmern.

  2. mischalke04 says:

    Hallo Martin,

    Danke für den Hinweis. Stimmt natürlich. Das Preisausschreiben war nur für die Händler und die konnten dann einen der “31-tausend reizvollen Preise” gewinnen. Ganz schön viele Preise!
    Freu mich schon auf deine flexis…

    Gruß
    Andreas

  3. ostberlin36 says:

    Na ich erst :) MfG

  4. martinf says:

    Leider mußte ich “Menschen sind scheiße” auch von meiner Liste streichen. In der Zwischenzeit könnt ihr ja http://iwishiwasaflexidisc.blogspot.com/ besuchen.

  5. ostberlin36 says:

    @martinf: Du legst doch aber auch gut vor. Da komm ich nicht ran. Bin ein guter Kunde von dir. Aber der Tipp ist auch nicht zu verachten. THX for the fish.

  6. mischalke04 says:

    Nochmal Danke! http://iwishiwasaflexidisc.blogspot.com/ kannte ich noch nicht. Die links zu den downloads sind ein bisschen versteckt und ich hab mir auch noch nichts angehört, aber der erste Eindruck ist erstmal super. Ich wünschte ich HÄTTE die Flexis…

  7. Great collection of images Andreas! I remember a friend visiting Lyntone in Britain in the 80s, who had thousand’s of the flexi discs they produced, in an archive. Sad to say when the company closed it was all thrown away.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s